stacja diagnostyczna projekt

Partnerzy RS AUTO

Badanie i rejestracja anglików na stacjach kontroli pojazdów w Polsce

Rejestracja Anglików staje się faktem. W związku z opublikowaniem w dniu 31 lipca 2015 roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju rozporządzenia (pozycja nr 1077 z) stacje kontroli pojazdów mają obowiązek dostosować swoje stanowiska do wymogów stawianych przez Ministerstwo.

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów DAR-BUS  zlokalizowana jest około 70 kilometrów na północny - wschód od stolicy w miejscowości Jasiorówka. Swoją działalność rozpoczęła 17 sierpnia 2013 roku, proponując swoim Klientom kompleksową i przemyslaną ofertę dla motoryzacji, budowaną na bardzo solinych podwalinach. Obiekt wykonuje przeglądy rejestracyjne pojazdów o dmc do i powyżej 3,5 tony (Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów) oraz szereg usług dodatkowych takich jak: naprawy pojazdów osobowych i ciężarowych (Auto-Serwis), ustawianie geometrii kół, serwis klimatyzacji czy usługi wulkanizacyjne. Ponadto posiada własne stanowisko myjni, również dla pojazdów ciężarowych oraz sklep motoryzacyjny.

Opiekunem obiektu ze strony RS auto jest pan Marcin Wojnowski, który koordynował zarówno prace związane z projektowaniem elewacji zewnętrznej, wnętrza jak również służył swoją pomocą przy odbiorach.

 

Nasz Partner, firma DAR-BUS z Łochowa powstała w 1993 roku. Głównym profilem jej działalności jest transport osób krajowy i zagraniczny, realizowany na stałych liniach jak również na zlecenie klientów (wycieczki, imprezy szkolne, itp.). Ponadto firma niemalże od początku działalności posiada własną bazę naprawczą, gdzie serwisuje zarówno swoje pojazdy, jak również dokonuje usługowo napraw dla klientów zewnętrznych.

 
Serdecznie zapraszamy do korzystania z usług naszego Partnera. Dokładne informacje teleadresowe oraz mapę dojazdu znajdą Państwo w zakładce na naszej stronie w zakladce OSKP DAR-BUS ŁOCHÓW.


Budzące wiele kontrowersji badanie Anglików wprowadza kilka istotnych zmian w sposobie przeprowadzania badania technicznego tego typu pojazdów. Przepisy dotyczą  pojazdów osobowych z kierownica umieszczoną z prawej strony o liczbie kół większej niż trzy, których prędkość jest większa niż 40 km/h. 

Zakres badania pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu obejmuje sprawdzenie:

Identyfikację pojazdu – Sprawdzamy dokument potwierdzający, że pojazd był zarejestrowany na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, brak takiego dokumentu skutkuje negatywnym wynikiem badania.

Widoczności –  Określono minimalne wymagane pole widzenia w lusterku zewnętrznym (lewym wstecznym), określone w załączniku nr 13 do rozporządzenia o warunkach technicznych, sprawdzonego zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w załączniku nr 10; nie dotyczy pojazdów wyposażonych w lusterka zewnętrzne oznakowane w widoczny sposób zgodnie z regulaminem EKG ONZ nr 46 seria poprawek 02 lub wyżej albo dyrektywą 2003/97/WE.

Świateł drogowych i mijania – Reflektor świateł mijania powinien być przeznaczony do ruchu prawostronnego – w oznaczeniu homologacyjnym reflektora strzałka skierowana tylko w prawo od uprawnionego diagnosty znajdującego się na wprost światła skutkuje negatywnym wynikiem badania

Światła / świateł przeciwmgłowego tylnego 

Prędkościomierza – powinien być wyskalowany w km/h albo jednocześnie w km/h i mph/h.

Specjalnie dla naszych Klientów i Partnerów przygotowaliśmy specjalny schemat przedstawiający w jaki sposób zbadać na Stacji Kontroli Pojazdów samochód z kierownicą po prawej stronie.

Schemat badania anglika
Ustawa dotycząca badania anglików

 

Newsletter